A Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) megalakulása óta azon dolgozik, hogy támogassa és képviselje a hazai marketingkommunikációs szakma szolgáltatói oldalát, legyen szó a média-, kreatív- vagy akár a rendezvényfókuszú ügynökségekről. Ennek az elkötelezettségnek a következő, egyben hagyományteremtő mérföldköve a Campaign magazinnal közösen szervezett Agency People of the Year verseny, amelyet 2024-ben első alkalommal rendeznek meg Magyarországon.
Az Agency People of the Year verseny a nemzetközileg elismert Campaign magazin égisze alatt született meg, amely világszerte a marketing-, reklám- és médiaközösségek megbecsült platformja. Az eddigi évek során a Campaign magazin már elindította az Agency of the Year versenyt, amely globálisan elismeri a marketingkommunikációs iparág legjobb ügynökségeit. Most Magyarország is csatlakozik ehhez a rangos közösséghez, egy új, különálló kategóriával, amely az ügynökségi szakembereket, azok kiváló teljesítményét és szakértelmét ünnepli.
„Ez egy rendkívüli lehetőség Magyarország és egyben a közép-európai kommunikációs szektor számára, ugyanis a régióban először a MAKSZ gondozásában kerülhetnek fel globális szintű elismerési térképre kimondottan hazai szakemberek.” – tette hozzá Varga Gábor, a Maksz alelnöke, a nonmedia szekció elnöke.
Miért jelentkezz?
Az Agency People of the Year nem csak egy újabb díjátadó esemény. Ez egy olyan platform, ahol azok a szakemberek kaphatják meg a nekik kijáró megbecsülést,
akik nap mint nap értéket teremtenek a kommunikáció terén.
Akik innovatív gondolkodásukkal, kreatív ötleteikkel és szakmai tudásukkal formálják újra és újra az iparágat. A verseny célja, hogy kiemelje és elismerje azokat az egyéneket, akik hozzájárulnak a kommunikációs ipar folyamatos fejlődéséhez.
Az első, ünnepélyes díjátadó gálára 2024 decemberében kerül sor, ahol a legjobbak közül is a legkiválóbbak kapják a díjat. A díjazottak hazai és nemzetközi szinten is bizonyíthatják tehetségüket és hozzáértésüket, hiszen az Agency People of the Year kategóriái és bírálati szempontjai is a nemzetközi standardok szerint alakultak ki.
A kategóriák és a zsűrizés
A nevezési időszakában augusztus 27-én induló és november 4-én záruló verseny keretében az Agency People of the Year 21 különböző kategóriában várja a nevezéseket, hogy minden szakember megtalálja a számára legmegfelelőbb megmérettetést. Ezek között szerepelnek az üzleti, kreatív/stratégiai, teljesítmény-alapú és operációs, valamint dedikáltan média és BTL fókuszú szakterületek is, ahol a szakma idei legjobbjait keresik. A kategóriákon belül, ahol indokolt, vezetői és nem vezetői alkategóriákban is értékelhetik a pályázatokat, amennyiben elegendő nevezés érkezik.
A verseny kiemelt figyelmet fordít a transzparens és pontos eredmények biztosítására. Ennek érdekében a MediaSense, a Cannes Lions Festival of Creativity hivatalos auditpartnere, látja el az auditálási feladatokat. A MediaSense feladata, hogy az egész verseny folyamán biztosítsa az összes adat feldolgozásának és ellenőrzésének szabályszerűségét, ezzel garantálva a verseny hitelességét és objektivitását. Emellett további különlegessége a nemzetközi elismerésnek, hogy alapszabálya értelmében a zsűriben kimondottan csak megbízói oldali brand és kommunikációs szakemberek vesznek/vehetnek részt.
„Az Agency People of the Year megszervezésével a hazai ügynökségek egy olyan platformot kapnak a kezükbe, mellyel értékteremtő és kiemelkedő teljesítményüket közvetlenül mutathatják be a megbízói oldal szakembereinek. Ezzel a szakmai elismerések egy teljesen új, különleges presztízsű, eddig itthon ismeretlen formáját honosítja meg a MAKSZ” – tette hozzá Blaskó Nikolett, a Maksz elnöke.
Az Agency People of the Year verseny nem csupán a szakma kiválóságait ünnepli, hanem lehetőséget biztosít a hazai szakemberek számára, hogy nemzetközi szinten is elismerést szerezzenek. Ez a verseny egyedülálló lehetőséget kínál arra, hogy megmutassák tehetségüket, szakmai tudásukat és kreativitásukat a világ előtt.
( onBRANDS )