A 18. alkalommal megrendezett Coop Rally-t a Master Good Kft. csapata nyerte, míg az Agrárminisztérium különdíját az Univer Product Zrt. kapta meg, amelyet Molitórisz Károly, a cég vezérigazgatója vett át. Az agrártárca a különdíjjal azt ismerte el, hogy a vállalat több mint 70 évre visszanyúló tevékenységével számos innovációt hozott az élelmiszeriparba.
A szakmai program alkalmával öt kelet-magyarországi vármegyében, nyolc állomást látogatott meg az üzletlánc tagvállalataiból és a cégcsoport beszállító partnereiből álló mezőny.
A versenyen közel háromszázan vettek részt, akik hazai élelmiszeripari, kiskereskedelmi, szolgáltató és médiacégeket képviseltek. A résztvevők együttesen a hazai élelmiszer-kereskedelmi piacon évi mintegy 2200 milliárd forintot kitevő termékértékesítést, és a COOP Csoporttal együtt több mint 30 ezer munkavállalót képviselnek.
A mára már hagyományossá vált rendezvényen élelmiszer-feldolgozó cégeket mutatnak be a résztvevőknek azzal a céllal, hogy felhívják a figyelmet
a hagyományokra épülő innovatív hazai élelmiszer-előállítás értékeire,
és a magyar termékek vásárlásának fontosságára. Az idei Coop Rally során a résztvevők öt élelmiszergyártó üzemet valamint az Ostoros Családi Pincészetet keresték fel. Továbbá meglátogatták a Hunor Coop Zrt. fábiánsebestyéni Szuper üzletét és az Unió Coop Zrt. kisgyőri ABC-jét.
Az eseményre az Agrárminisztérium támogatásával került sor, dr. Nagy István tárcavezető pedig a hagyományoknak megfelelően vállalta a rendezvény fővédnöki szerepét. A szaktárca képviseletében dr. Nobilis Márton élelmiszeriparért és kereskedelempolitikáért felelős államtitkár a zárórendezvényen kiemelte, hogy a kormány rendkívül fontos feladata, hogy a magyar élelmiszerek arányát növelje.
„A Coop ebben élen jár, hiszen az üzleteikben több mint 80 százalékot tesznek ki a hazai élelmiszerek, a saját márkás termékeiknek pedig több mint 90 százaléka hazai gyártóknál készül. Ez egy óriási siker és egy óriási felelősség is a részükről, ahogy ugyanúgy az is, hogy eljussanak a legkisebb településekre is. Nekünk is az a célunk, hogy a legkisebb településeken is jó minőségű magyar élelmiszert vásárolhassanak az emberek, ne kelljen ezért bemenniük a nagyvárosba” – hangsúlyozta Nobilis Márton.
Ezzel kapcsolatban egyben megjegyezte, hogy a 2000 főnél kisebb településeken működő Coop-üzletek fejlesztése 461 helyszínen valósultak meg az elmúlt években 12 milliárd forintos értékben, amihez a Magyar Falu Program állami forrásai is hozzájárultak. A beruházások révén 450 ezer kistelepülési lakos életkörülményei javultak, amely mellett kispostai tevékenység már 91 üzletnél érhető el, továbbá 9 településen pedig a nem vényköteles gyógyszerek forgalmazása is biztosított a Coop vásárlói számára.
„Közös célunk, hogy a magyar élelmiszeripart erősítsük, és bemutassuk, hogy milyen magas színvonalat képviselnek a hazai élelmiszeripari termékek. Aki részt vett a Coop Rally két napján, az láthatta, hogy a meglátogatott hat élelmiszergyártó üzemben világszínvonalon termelnek. A tőlük beszerzett, boltjainkban forgalmazott termékeknek garantált a minősége.” – mondta a Co-op Hungary Zrt. igazgatóságának elnöke, Pekó László.
Pekó László egyben felhívta a figyelmet arra, hogy az idei Coop Rally-n a mezőny két, 2000 fő alatti kistelepülésre is ellátogatott, ahol bebizonyosodott, hogy ilyen lélekszámú településeken is színvonalas üzlet működtethető. Azt is elismerte azonban, hogy a Coop kistelepüléseken folytatott tevékenységét nem nevezhető könnyűnek, hiszen számos községben az alacsony szintű vásárlőerő sajátos piaci helyzetet teremt.
Az igazgatóság elnöke köszönetet mondott a Coop Rally szervezőinek, valamint a média képviselőinek is, amiért a maguk eszközeivel támogatják a szakmai program célkitűzéseit, és népszerűsítik a magyar termékeket.
A Magyar Olimpiai Bizottság színeiben ezúttal is részt vettek a Coop Rally-n olimpiai aranyérmes sportolók, így Szabó Gabriella és Csipes Tamara kajakozók, illetve az idei olimpián első helyet szerző férfi párbajtőrcsapat két tagja, Siklósi Gergely és Koch Máté.
( onBRANDS )