ÍGY VÁSÁROLNAK LEGO-T A MAGYAROK

A magyar vevők ötöde  akár évente 100.000 forintot is elkölt LEGO-ra.

A dán építőjátékot kifejezetten hasznos hobbinak tartják, ugyanis segíti a gyerekek készségfejlesztését, mint például a finommotoros mozgást, a térlátást és a logikai gondolkodást – derül ki az Etele Plaza online felmérésből. A válaszadók legtöbbször saját, vagy családban lévő gyerekeknek (51,5%) vásárol a népszerű játékból, és nem ritka, hogy akár 2-3 órát is (26%) eljátszanak közösen.

Több mint 500 válaszadó osztotta meg LEGO-vásárlási szokásait a bevásárlóközpont felmérésében, amit a plázában megnyitott KocKaland kiállítás apropóján készítettek. A legtöbben évente néhány alkalommal (38,5%) vásárolnak LEGO-t, de minden tizedik honfitársunk havonta egyszer meglepi magát egy új készlettel, míg 18 százalék ritkábban, vagy egyáltalán nem vásárol. A legnépszerűbbek továbbra is a kifejezetten gyerekeknek szánt szettek (31,4%), míg közel harmaduk azt vásárolja meg, ami éppen megtetszik neki. Egyformán keresettek a Technic, a City, a sorozatokhoz vagy filmekhez kötődő készletek, de 9 százalék kifejezetten a felnőtteknek, gyűjtőknek szánt dobozokat választja.

Az építés élménye továbbra is az egyik legjobb ajándék

A magyarok több mint fele saját, vagy rokonok gyerekeinek vásárol belőle, de nem elhanyagolható, hogy szinte minden harmadik (32,1%) vásárló olykor-olykor saját magát is megjutalmazza. Nagyjából ugyanannyian vásárolnak párjuknak (7,9%), mint felnőtt barátaiknak, rokonaiknak, vagy barátok gyerekeinek (6,3%).

A magyarok úgy gondolják, a dán építőjáték sokkal több, mint egy hobbi. Segíti a készségfejlesztést, a finommotoros mozgást, a térlátást és a logikai gondolkodást (85%), továbbá fejleszti a képzelőerőt és a kreativitást (61,5%). Mindemellett remek családi vagy baráti időtöltés, ami közben közös élményekkel gazdagodnak (48,1%).

A megkérdezettek több mint fele (51,5%) gyerekeivel, míg 11-11% inkább a párjával vagy egyedül épít. Ilyenkor a legtöbb esetben 1-2 órát (43,2%) játszanak, negyedük 2-3 órát is épít, sőt, minden tizedik válaszadó képes teljesen belemerülni és akár 5 órán keresztül is rakosgatja a kockákat. Az igazán feketeövesek (3%) fél, vagy akár egy napot is eltöltenek kedvenc készletük megépítésével.

A megkérdezettek 46 százaléka annyira kedveli ezt az építőjátékot, hogy volt már LEGO tematikájú kiállításon vagy rendezvényen, több mint felük pedig, bár még nem járt, szívesen elmenne egy ilyenre. Az Etele Plaza harmadik emeletén található KocKaland, az ország legújabb kocka-kiállítása és játszóháza 21 különleges installációval és több mint 140 m2 teljesen beépített terepasztallal várja az érdeklődőket.  A játszóházban pedig több, mint 500.000 LEGO kocka áll a látogatók rendelkezésére.
( onBRANDS )