A Nemek egyenlőségéért egy „férfiasnak” tartott iparágban című pályázatával lett győztes a Bridgestone Tatabánya a HRPOWER szervezésében megvalósuló Open Minded Companies Award 2024 pályázat Program a nemek közti egyenlőségért kategóriájában.
Október 17-én került megrendezésre a Magyarországon működő kis- és nagyvállalatok munkahelyi sokszínűségért, nyitottságért, elfogadásért tett kezdeményezéseit és eredményeit díjazó Open Minded Companies Award 2024 díjátadó gálája.
A kategória három döntős shortlistes nevezője közül a 8 főből álló szakmai zsűri végül a Bridgestone Tatabánya pályázatát találta méltónak a kategóriagyőzelemre.
A Bridgestone Tatabánya törekszik arra, hogy lebontsa a gumiabroncsgyártásban uralkodó hagyományos nemi sztereotípiákat – egy sokak által férfiasnak tartott iparágban. A nemi egyenlőség előmozdítása érdekében indított kezdeményezések a vállalat azon törekvését tükrözik, hogy inkluzív és támogató környezetet teremtsen a női munkavállalók számára. Topolcsik Melinda ügyvezető igazgató alatt 2017 óta négy és félszer több hölgy kolléga dolgozik a gyárban, mint korábban – az összes kolléga közel 20%-át teszik ki.
A vállalat kezdeményezései és programjai – ingyenes egészségügyi szűrések, női kerekasztalbeszélgetések, készségfejlesztő programok és tréningek, külső rendezvényeken és konferenciákon való részvételi lehetőségek, édesanyák és kismamák támogatása – a női kollégák jóllétének megőrzésére, szakmai fejlődésükre, és a munka-magánélet egyensúlyának biztosítására egyaránt összpontosítanak.
„Világéletemben termelő vállalatoknál dolgoztam, így mindig is fontos volt számomra az egyenlőség előmozdítása és a női munkavállalók támogatása. A kollégák szemléletformálása hosszabb távon arra is pozitív hatással bír, hogyan tekintenek a nők saját szerepükre a férfiasnak tartott termelő- illetve gumiabroncsiparban, illetve hogyan kerül megítélésre a női munkavállalók jelenléte a szektorban” – mondta el a kategóriagyőzelem kapcsán Topolcsik Melinda, a Bridgestone Tatabánya Termelő Kft. ügyvezető igazgatója.
A vállalat célja, hogy pozitív példával elől járva minél több hölgy érezhesse azt, hogy neme ellenére is helye van az autóiparban, aktív szerepvállalása pedig támogatást élvez a gyártó vállalatoknál is.
( onBRANDS )