Az új arculat megalkotásakor az Eurosport olyan sokoldalú dizájnt keresett, amely alkalmas arra, hogy tükrözze a 2020-as tokiói olimpián szereplő sportágak közös történetét.
Az új logó a mangát – a felnőttek és a gyermekek számára készített egyedülálló japán képregénystílust – idézi meg.
Az arculat egyesíti az Eurosport logóját, az olimpiai öt karikát és a manga stílusú Tokió 2020 betűtípust, ezáltal áthidalja a nyugati és keleti kultúrák közötti szakadékot, és új korszakba vezeti a mangát is.
„Olimpiai utazásunk 2018-ban Pjongcsangban kezdődött. Megtiszteltetés számunkra, hogy a világ legnagyobb show-ját közvetíthettük a rajongói közösségeknek Európában. Innovatív technológiákat és a nézők bevonásának új módszereit alkalmaztuk az összes platformon. Így ez az olimpia valóban digitális volt, ami fontos szerepet játszott abban, hogy rekordnézettséget értünk el. Tokióval kapcsolatban még ambiciózusabb célokat tűztünk ki. Elkötelezettek vagyunk abban, hogy olyan élményt nyújtsunk, amilyet még soha nem láttunk. Nagyobbak és bátrabbak leszünk, minden eddiginél több nézőt vonzunk több képernyőn, és minden sportág és sportoló minden percét bemutatjuk.” – mondta JB Perrette, a Discovery International elnök-vezérigazgatója.
JB Perrette hozzátette: „Az Eurosport a nyári olimpiai sportágak 70%-át sugározza, így világklasszis szakértőink egyedülálló helyzetben vannak ahhoz, hogy páratlan szaktudásukkal mondják el a legfontosabb történeteket. Díjnyertes, kiterjesztett valóságra épülő stúdiónk, az Eurosport Cube óriási sikert aratott. A megszerzett tapasztalatot a tokiói olimpián a legújabb technológiák felhasználásával erősítjük tovább, hogy a rajongókat még inkább a történések középpontjába helyezzük.”
„Azt akartuk, hogy Tokió 2020-hoz kapcsolódó márkaidentitásunk magában foglalja és tiszteletben tartsa a japán kultúrát és az ikonikus Eurosport emblémát. Így azonnal felismerhetővé és szerethetővé válik a játékokat Európában követő több millió ember számára. Az elkövetkező 18 hónapban a rajongók tanúi lehetnek annak, hogy ez az új kreatív megközelítés miként támogatja az Eurosport marketingkampányát Tokió 2020 előtt és alatt. Hiszünk abban, hogy az arculattal olyan sokoldalú, jövőbe mutató vizuális identitást hoztunk létre, amely az olimpiai játékok dinamikus oldalát közvetíti, és bevonja a fiatalabb generációkat is. – tette hozzá George Aivazoglou, az Eurosport marketingért felelős alelnöke.
A Nemzetközi Olimpiai Bizottsággal közösen 2015 júniusában bejelentett megállapodás alapján a Discovery és az Eurosport rendelkezik a 2018 és 2024 közötti olimpiák multimédiás jogaival 50 országra.(Kivéve Franciaország (2018-2020) és Oroszország. Az Eurosport az Egyesült Királyságban 2018-ban és 2020-ban hivatalos műsorszolgáltató.)
A 2018-as pjongcsangi téli olimpia rekordnézettséget ért el az Eurosporton: a játékokat az európai lakosság 63%-a követte figyelemmel. (A Discovery első tíz piacán készült reprezentatív felmérés szerint, a Discovery saját és partnerplatformjain.)
A 2020-as tokiói olimpiai játékok a július 24-ei ünnepélyes megnyitóval kezdődnek, és augusztus 9-ig tartanak.
( onBRANDS )