A MAGYAR FÉRFIAKNAK NEM ÉRZIK MAGUKAT SIKERESNEK

A National Geographic csatorna reprezentatív kutatása azt vizsgálta, hogy milyen tényezők befolyásolják a magyar férfiak karrierválasztását.

National Geographic csatorna reprezentatív kutatása azt vizsgálta, hogy milyen tényezők befolyásolják a magyar férfiak karrierválasztását, hogyan vélekednek saját magukról és mennyire szeretnének izgalmas életet élni. Ugyanis a csatorna kínálatában számos olyan műsor szerepel, amely kifejezetten férfiaknak szól.

A felmérésből kiderült, hogy leginkább a 30-39 évesekben ég a felfedezési vágy: több mint egyötödük vágyik izgalmas életre, harmaduk pedig szeret új helyeket felfedezni. Az eggyel idősebb korosztály esetében már alig 7% vágyik izgalmas életre. Érdekes módon, talán ezeknek az eredményeknek némiképp ellentmondva, a megkérdezettek nagyrésze (70%) vonzóbbnak találja az olyan nőket, akik kalandvágyó, felfedező típusok.

A National Geographic csatorna „Járatlan út” elnevezésű kutatása azt mutatja, hogy a válaszadó férfiak csupán 28 százaléka gondolja úgy, hogy saját megítélése szerint magabiztos, kellő önbizalommal rendelkezik. A felsőfokú végzettségűek esetében ez a szám alacsonyabb, alig 14 százalékuk mondta azt, hogy önbecsülése a helyén van. A megkérdezett férfiak 19 százaléka érzi magát sikeresnek.

A megkérdezett magyar férfiak többsége, 67 százaléka, stabilitásra törekszik a mindennapokban. Munkahelyválasztáskor a fizetés összegénél és a szakmai fejlődési lehetőségnél, jóval fontosabb a magas presztízsértékkel bíró állás és a fix munkaóra-szám. Ennek ellenére, a karrierválasztásnál a fizetés összege nagyjából csak egyötödüknek fontos. Sőt, a 30-39 éves korosztály esetében elenyésző kisebbségénél nyom a latban. A megkérdezettek négyötöde válaszolta azt, hogy kevésbé vagy egyáltalán nem számít a pénz.

A „Járatlan út” kutatásból kiderül, hogy a válaszadók zömét foglalkoztatja, hogy mások magas presztízsértékkel bírónak ítéljék meg a munkáját. A válaszadók közel 80 százalékának kifejezetten fontos, hogy szakmáját mások is megbecsüljék. A szakmai fejlődés a válaszadók közel felénél (47%) merült fel, azonban a döntő többség számára az kevésbé vagy egyáltalán nem mérvadó.
( onBRANDS )