A Mercedes-Benz Group AG 2022. július 1-jei hatállyal kinevezi Paul Gaót az újonnan létrehozott stratégiai igazgatói posztra. Gao, aki több évtizedes tapasztalattal rendelkezik az autóiparban, legutóbb a McKinsey & Company vezető partnere volt. Hongkongban, kínai és globális ipari ügyfeleket egyaránt kiszolgálva.
Paul Gao szerepének központi része az lesz, hogy a Mercedes-Benz stratégiai üzleti döntéseibe beépítse a kulcsfontosságú ázsiai piacok speciális követelményeit és meglátásait.
Gao közvetlenül Ola Källenius vezérigazgatónak fog jelenteni.
„Paul kiválóan kiegészíti csapatunkat: egy jól bevált stratéga, kivételes elemzőkészséggel, aki azt is bebizonyította, hogy képes sikeresen megvalósítani ötleteit. Közel 30 éves autóipari tapasztalattal és alapvető know-how-val rendelkezik Kínáról és más ázsiai növekedési piacokról. Emiatt Paul a megfelelő választás, hogy tovább erősítse márkánk, menedzsmentünk és cégünk nemzetközi profilját” – mondta Ola Källenius, a Mercedes-Benz Group AG vezérigazgatója.
Az Egyesült Államokban és Kínában folytatott tudományos tanulmányainak befejezése óta Gao vezető professzionális szolgáltató cégeknél dolgozott Amerikában és Ázsiában, ebből közel 20 évig a McKinsey & Company-nál. 2003 óta partnerként és 2013 óta vezető partnerként Paul Gao vezető multinacionális és kínai autóipari vállalatoknak ad tanácsot. Mély szakértelemmel rendelkezik a vállalati és üzletági stratégia, az értékesítési és marketingstratégia, a vegyesvállalatok és stratégiai partnerségek, a határokon átnyúló tranzakciók, a szervezetfejlesztés és a termékstratégia terén, különös tekintettel az e-mobilitásra. Paul Gao folyékonyan beszél angolul és mandarinul.
( onBRANDS )