TOVÁBB DÜBÖRÖG AZ AUTOWALLIS ÉRTÉKESÍTÉSE

A piaci átlag felett teljesítenek.

Továbbra is dübörög az AutoWallis Kiskereskedelmi Üzletágának teljesítménye, miután 18 százalékkal növelte az újgépjármű-eladásait. Nagykereskedelmi területen tavaly ősz óta ismét folyamatosan bővül az értékesítés. A mobilitási szolgáltatások terén 15 százalékkal nőtt a flottaméret, miközben a bérleti események száma a wigo carsharing tavalyi akvizíciója miatt jelentősen megugrott.

A magyar és a régiós átlagot jelentős mértékben túlszárnyalva növelte újgépjármű-eladásait az AutoWallis Csoport Kiskereskedelmi Üzletága az első félévben: 17,9 százalékkal 4.924 darabra emelkedett, miközben Magyarországon mindössze 11,9 százalékkal nőtt* a forgalomba helyezett személyautók száma. A használtautó-eladások még ennél is nagyobb mértékben, 26 százalékkal 1.205 darabra ugrottak, miközben az üzletághoz tartozó szerviz szolgáltatásoknál 6,1 százalékkal 96.626-ra emelkedett a szerviz órák száma. Összességében tehát nagyon erős félévet zárt a régió meghatározó autókereskedelmi és mobilitási szolgáltatója a kiskereskedelmi területen.

A Nagykereskedelmi Üzletágban tavaly ősz óta ismét folyamatosan bővül az értékesítés, ugyanakkor tavalyhoz képest 5,8 százalékkal kevesebb, összesen 19.309 darab új gépjárművet adott el az AutoWallis Csoport, egyszeri és jelentős bázishatások miatt. Az idei első negyedév csökkenéséhez képest a második negyedévben a 2023-as 9.277 darabról 10.729 darabra nőtt (+15,6%) az értékesítés.

Az első féléves időszak mérsékeltebb eladási volumenének oka technikai jellegű, amit a 2022. utolsó és a bázisidőszaki 2023. első és második negyedéves kiugróan magas értékesítések bázishatása okoz, amit tovább erősítettek az idei első félévben

a Szuezi-csatorna, illetve a vörös-tengeri geopolitikai helyzet miatt megnövekedett tengeri szállítási idők miatt későbbre csúszó átadások.

A korábban az AutoWallis által jelzetteknek megfelelően megnövekedett regisztrációs számok a tavalyi időszakban a koronavírus-járvány hatásaira, a chiphiányra, és a globális szállítási nehézségekre visszavezethető elhalasztott vásárlásoknak, valamint a magas teljesítésre váró rendelésállománynak voltak köszönhetőek. Mára ezek az egyszeri hatások kiegyenlítődtek, de a szállítási problémák a negyedévek között továbbra is átcsúszásokat okoztak, annak ellenére, hogy a rendelési állomány terven felül alakult. A féléves szintű csökkenést elsősorban a SsangYong (-1.892 db) okozta, miközben az Opel növekvő eladásai (+355 db) ezt csak részben kompenzálták.

Az AutoWallis Mobilitási Szolgáltatások Üzletága (melybe a Csoport rövid- és hosszú távú gépjármű kölcsönzése, továbbá a flottakezelés tartozik) a wigo carsharing tavalyi akvizíciójának köszönhetően jelentősen, 191.124-re növelte a bérleti események számát. A wigo carsharing mellett a Magyarországon az AutoWallis által üzemeltetett Sixt, valamint a csoporthoz tartozó wigo fleet flottakezelő (korábban Nelson Flottalízing) mérete 15,1 százalékkal 3.775 darabra bővült. A rövid távú gépjárműkölcsönzés (wigo carsharing + Sixt) bérleti napjainak száma kismértékben csökkent (86.126, -0,6%), elsősorban a Sixt portfoliójának átalakulása miatt (kevesebb a hosszú távú bérleti szerződés, illetve a rövid távú kölcsönzések növekedése).

Ormosy Gábor, az AutoWallis vezérigazgatója az első féléves értékesítési adatok kapcsán elmondta:

Azok a Csoport várakozásaiknak megfeleltek, a következő negyedévekben a bázisidőszakhoz képest további növekedést várnak a jelenlegi makrogazdasági környezetben, így éves szinten érdemben bővülhet az értékesített gépjárművek száma. Ormosy Gábor kiemelte, hogy a Csoport frissített stratégiája alapján az AutoWallis új gépjármű értékesítése elérheti a 100 ezer darabot 2028-ban, melyből 75 ezret a nagykereskedelmi, míg 25 ezret a kiskereskedelmi üzletág adhat. A kereskedelem mellett egyre erősödő mobilitási szolgáltatások teljesítménye alapján azzal számolnak, hogy 2028-ra a Csoport árbevétele 750 milliárd, EBITDA nyeresége pedig a 40 milliárd forint lehet, ezzel mindkét mutató esetében megduplázva a 2023-as eredményeket.
( onBRANDS )