MILYEN A JÓ INFLUENSZER?

4 pontban a válasz.

A márkák már régen felismerték, hogy megfelelő influenszerrel való együttműködés az egyik legjobb és legértékesebb eszköz a közönségük megszólítására és a kapcsolat fenntartására. Megtalálni azokat az embereket, akik tudásukból és személyiségükből fakadóan könnyedén azonosulnak brandekkel ma már kulcsfontosságú. De milyen a jó influencer? Hogyan kereshetik meg a márkák azt a véleményvezért, aki a leghitelesebben képviselheti őket? A SentiOne 4 pontban adja meg erre a választ.

Szavahihetőség

A jó influenszer tudásával, őszinteségével formálja a közösségének véleményét, hozzáállását. Az online követők bizalmát akkor tudja megszerezni és megtartani egy véleményvezér, ha hitelesen jelenik meg szakértői szerepben. Nem szerencsés például, ha egy fenntarthatósági üzeneteket kommunikáló influenszer egyszer csak egy nagy fogyasztású autóból posztol, vagy magánrepülőgépen utazik. Az online listening segítségével könnyen fel lehet mérni, milyen témák mentén posztolnak az influenszerek, vagy azt, hogy egyes posztokra pontosan hogyan reagálnak a követők.

Elérés

Az első dolog, amit megnéznek a marketing szakemberek, az az, hogy hány embert érnek el az influenszerek a közösségi csatornáikon. A nagy elérés viszont nem minden esetben jelent nagy aktivitást, vagy befogadást az online rajongók körében. Az influenszerek vizsgálatánál minden esetben érdemes megnézi, melyek azok a témák, amelyekre az adott influenszer közönség jól reagál, és melyek azok, amelyek csak nagyon kevés embert mozgatnak meg. A potenciális influenszer bejegyzéseinek elérését egy új metrika az ‘Engagement Rate’ mutató méri a SentiOne-nál, amely pontosan megmutatja melyek voltak a legjobban és legkevésbé jó teljesítményt nyújtó posztok.

Hallgatóság

A célközönség ismerete – nemi összetétel, internethasználati szokások, a márkákkal, termékekkel kapcsolatban megjelenő online vélemények értelmezése – biztosítja a megfelelő idő, üzenet és felület kiválasztását. Ma már lehetőség van az Ideális Ügyfél meghatározására is az online listeninggel, ezt pedig könnyű összehasonlítani az influenszerek követőtáborával. Így gyorsan kiderül, hogy a brand üzenetek tényleg az ideális célcsoporthoz jutnak-e el.

Érzelem

A beszélgetések mögött húzódó úgynevezett “fájdalompontok”, feltárása és kezelése (sentiment-elemzés), valamint a pozitív élmények erősítése segít a márkák által meghatározott célokkal összhangban formálni a hallgatóság véleményét egy adott márkáról. Online listeninggel nem csak a tartalmak gyakoriságát, a használt kifejezéseket, de a kommentelők, posztolók érzelmeit is le lehet mérni, így azt is, hogy ha egy influenszer egy márka szolgálatába áll, azt mennyire támogatja az online közösség, pozitív vagy negatív reakciót vált-e ki az együttműködés?

A márkák munkáját az is segítheti, ha nem azt vizsgálják első körben, hogy adott influenszer passzol-e a képviselendő márka értékeihez, hanem azt, hogy kik azok, akik tartalmai között megjelennek olyan üzenetek, amelyek jól kapcsolhatóak a brandhez és megszólítják a fogyasztókat. Az online listening segítségével megvalósulhat az influenszerek közösségi média profiljainak és tartalmainak figyelése is. Az social listeningen keresztül nem csupán a partnerek hatékonysága mérhető le valós időben, de a hallgatóság attitűdjének változásai – azaz magát a hosszú távú hatás – is.
( onBRANDS )